Εκπαίδευση Εκπαιδευτών

  • Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων -Ιστορικό πλαίσιο εξέλιξης
  • Τεχνικές γνωριμίας-Μαθησιακό Συμβόλαιο
  • Βασικές θεωρίες μάθησης
  • Δυναμική της ομάδας
  • Τα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων.-Ο ρόλος του εκπαιδευτή
  • Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων
  • ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ
  • ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ - ΔΟΜΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
  • Εκπαιδευτικός χώρος -Εκπαιδευτικά μέσα διδασκαλίας - Κριτήρια επιλογής τους
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και διδασκαλίας
  • Νομοθετικό Πλαίσιο-ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ στην εκπαίδευση Ενηλίκων
  • Πλαίσιο Μικροδιδασκαλίας (micro-teaching)

Σημαντικότητα-Αναγκαιότητα Υλοποίησης Προγράμματος:

Πλαίσιο Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης:

Από 1.9.2017 η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 του Νόμου 4342/2015 (ΦΕΚ 143/Α/09-11-2015).

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Νόμου 4386/2016 (ΦΕΚ 83/Α /11-05-2016) «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»:

Υποψήφιοι, οι οποίοι υποβάλλουν αίτηση στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. προκειμένου να συμμετέχουν σε Εξετάσεις Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη Τυπικής Εκπαίδευσης κι εφόσον ο φάκελός τους χαρακτηριστεί πλήρης εμπίπτουν σε μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

αα) Όσοι διαθέτουν μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην εκπαίδευση ενηλίκων ή τη Δια Βίου μάθηση ή τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση ή τη συνεχή εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική από Ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή από αντίστοιχα αναγνωρισμένα Ιδρύματα της αλλοδαπής, οι οποίοι στο πλαίσιο των σπουδών τους σχεδίασαν, ανέλυσαν ή και υλοποίησαν Μικροδιδασκαλίες.

ββ) Οι εκπαιδευτές που είναι ενταγμένοι στο Εισαγωγικό Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ αριθμ. 113613/3.11.2006 κ.υ.α. (Β΄ 1700) με θέμα: Τροποποίηση της αριθμ. 113172/2005 (Β΄ 1593) κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας περί Συστήματος Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων ή σε άλλα Μητρώα Εκπαιδευτών και

έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών 300 ωρών του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας

ή

έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών φορέων που ανήκουν στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, διάρκειας τουλάχιστον 100 ωρών.

γγ) Οι εκπαιδευτές με διδακτική πείρα τουλάχιστον 150 ωρών σε ενηλίκους.

ΤΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΠΙΤΥΧΩΣ:

Α) Να δώσουν Εξετάσεις Πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ, ακόμη και αν δεν έχουν συγκεντρώσει τον απαραίτητο αριθμό των 150 διδακτικών ωρών

Β) Να διατηρήσουν σε ισχύ την Πιστοποιηση του Εκπαιδευτή Ενηλίκων, οι Πιστοποημένοι που ωστόσο δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν τον αναγκαίο αριθμό διδακτικών ωρων, σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία.

Γ) Να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους κ να ενισχύσουν το επιστημονικό τους οπλοστάσιο οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ενηλίκων, μία κ οι εξελίξεις στο πεδίο αυτό είναι ραγδαίες

Δ) να αποκτήσουν το maximum της μοριοδοτησης των προκηρύξεων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, προκειμένου να προσληφθούν ως εκπαιδευτές η στελέχη σε δομές Δια βίου μάθησης (ΔΙΕΚ, ΣΔΕ. ΚΔΒΜ Δήμων, ΣΕΚ, ΠΣΕΚ, ΕΠΑΣ, Δομές Αιτούντων Ασυλο, Προσφυγικές Δομές κλπ)

Ε) Να αποκτήσουν "Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass" , όπου αναγράφονται αναλυτικά τα μαθησιακά αποτελεσματα κατά θεματική (διδακτική) ενότητα του Προγράμματος, σε επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων/ικανοτήτων κ στάσεων. Επιπλέον, αντιστοιχηση κάθε μαθήματος σε Πιστωτικές Μονάδες (ECVET). Στην περίπτωση αυτή, η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος οδηγεί στη λήψη "Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμορφωσης" και ο κάτοχός του, ισχυροποιεί αποφασιστικά το βιογραφικό του.